Bryter pandemipausen med en lista över årets bästa skivor. Årsbästalistor är ju trots allt väldigt viktiga! Håll till godo - hoppas du hittar något nytt, gött att lyssna på.
1. Strike Anywhere - "Nightmares of the west"
Melodiös hardcore och motståndskultur i magnifik symbios!
2. Lawrence Arms - "Skeleton coast"
Smart, stundtals lite grovkornig punkrock med känsla för feeling!
4. Touché Amoré - "Lament"
Det böljar mellan finstämt och desperation. Post-hardcore att svepas med i!
5. Bad Cop Bad Cop - "The ride"
Solindränkt punkrock från södra Kalifornien med whoa whoa-körer "to die for".
Ärligt, känsloladdat och oerhört catchy - ett av de bästa banden inom den nyare svenska punken.
7. Futuro Terror - "Sangre"
Utsökt spansk punk/post-punk med drag av Wipers och Masshysteri.
8. The Chats - "High risk behaviour"
Infantilt, uppkäftigt och alldeles...alldeles underbart!
9. The War Goes On - "Assisted Armageddon"
Vresig dansk punk med sångaren från No Hope For The Kids.
10. Change - "Closer still"
Hardcore med fullt fokus. Både tillbakablickande och "här och nu".
En hel del bubblare blir det också:
Hårdgnissel, Bob Mould, Red City Radio, The Headlines, Rat Cage, Days N Daze, Fetish och Sun Bather.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar